Ik zie niet in waarom ik beschaamd zou moeten zijn.
Mensen zijn snel om een oordeel te vellen, ook als ze slechts de eene kant van het verhaal te horen kregen.
Dit is nu mijn kant van het verhaal:
Ik heb het koppelslot gisteren gekregen, en was onmiddelijk van plan om het te verkopen om dan met dat geld iets aan mijn Britse collectie toe te voegen.
Omdat ik er geen flauw idee van had hoeveel zo'n ding nu wel waard was had ik deze topic , en de topic op het andere forum geopend.
Op het ene forum zegt men het een mooi koppelslot is en dat er zelfs tegen de 200 euro voor gevraagd kan worden zie post nr. 2, 3, 4, 5 :
http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... php?t=3954
Op het ander forum zegt men dat het een repro is:
willysproject schreef:Engelse kopie uit jaren '60
'RZM' in cirkeltje, 'SS' in ruit, 'OLT' gevolgd door nummer....
Gerd
Ikzelf ben totaal geen kenner van Duits materiaal.zeg mij dan eens, wie moet ik geloven ?Ik ga er toch van uit dat de mensen op het andere forum ook iets van Duitse spullen weten.
Toen ik de gunstige reacties kreeg op het andere forum, en hoorde dat het wel 200 euro kon waard zijn heb ik dan maar de post geplaatst dat hij te koop was.
Na de reacties van willysproject begon ik te twijfelen aan de echtheid ervan, daardoor ben ik dan zelf op zoektocht naar informatie gegaan.
Voor dat ik het verkocht moest ik zeker van zijn wat het koppelslot nu feitelijk was, een repro of een echte.(daardoor dat ik niet reageerde op de vraag hoeveel ik er voor vroeg)
Bij deze mijn verontschuldigingen moest dit op een oneerlijke verkoop lijken, ik denk dat je het meer kan omschrijven als een beginnersfout.
Hopelijk is Junior nu meer op z'n gemak, want hij zat er zo te zien erg mee in dat er 'oneerlijke' praktijken voorkwamen op het forum.
jelle