Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
na die foto van de soldaat die door het water rent de blz. er na staat er mte tekst " Panzergraben en ik zie idd weer de uniformen!! en dit was Köningsberg 1945
Guido,
De soldaat op jou foto draagt een zogeheten drillig anzug(werkpak),die er in twee kleuren waren,wit en groen.
Deze pakken zijn niet te verwarren met de zogeheten drillig jassen die men ook aan het front droegen,daar er op deze werkpakken alleen twee onderste zakken zaten en er op de aan het front gedragen versie vier(vier taschenrock).
German soldiers of WW2 van Histore and Collections,
German Army Uniforms of WW2 van Wade Krawczyk.
In deze twee boeken vind je voorbeelden van dit werkpak(drillig anzug).
Hoop je hiermee voldoende te hebben geholpen.
Guido,
Het schuitje kan ik zelf niet plaatsen,misschien dat er een soort van brede silveren tres op zit?.
Of een soort van witte herkenningsband,misschien een waarnemer bij een oefening?.
Blijft giswerk
Het zou ook heel goed een tropenuniform kunnen zijn, van een soldaat die met verlof naar Duitsland mocht.
Ook zou het best wel eens een Servisch schuitje kunnen zijn.
Ik heb wel vaker foto's gezien van Servische uniformen, en dat schuitje lijkt er wel enigsinds op.