Hereniging België en Nederland (?)

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Liever niet Willem!
Duitsers.......die hebben we al! :)

Wellicht dat de Duitsers alles boven de rivieren mogen hebben; als ze tenminste nog interesse hebben! :lol:
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Mattie schreef:Liever niet Willem!
Duitsers.......die hebben we al! :)

Wellicht dat de Duitsers alles boven de rivieren mogen hebben; als ze tenminste nog interesse hebben! :lol:

Ik herinner mij dat ik eens een boek heb gezien, uit de oorlogsperiode dat wij Groningers, en de Drenten en Frieslanders nog weleens bij het ''echte Duitse Rijk'' konden horen. (zoiets) :)

Mooyman, heb jij dat boek nog? (want ik had het bij hem gezien, en het is een erg ''mooi'' boek :) )

Bjorn.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

wij Groningers, en de Drenten en Frieslanders nog weleens bij het ''echte Duitse Rijk'' konden horen. (zoiets)

Dat stond er niet letterlijk in Bjorn :wink: , moest ook even denken over welk boek je het hebt maar geloof dat ik het weet.
Die Niederlände im Umbrauch der zeiten, idd daarin staat dat Friesland(helaas Bjorn niet Groningen :wink: ) een bijzondere plek in neemt binnen Nederland met hun eigen gebruiken en taal, wat de Duitsers(i.i.g de schrijver van het boek) enorm aansprak.
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Bjorn,

Was dat misschien Mein Kampf?
Heb je toevallig er een in de aanbieding? Apart model? Met glasschade? :lol:

Mattie. :wink:
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Hoe weet jij dat nou weer???

Ik wou dat geheim houden!!!!!

Kost 2.500EUR......koopje... 8)

:P :)

Bjorn.
Willem ter Haar
Lid

Bericht door Willem ter Haar »

Met glasschade? A me nooit niet dat ik er 2.500 euro voor betaal.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Volgens de directeur van het museum zou ie ongeveer 50.000 opleveren... :|

Dus dan is het bij mij een koopje...!!! :P :wink:

Bjorn.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

BjornSpiN schreef:
Volgens de directeur van het museum zou ie ongeveer 50.000 opleveren... :|

Bjorn.
Dan heb ik nog wel een vervangend exemplaar liggen, minder spectaculair dan de vermiste natuurlijk, maar een stuk goedkoper :wink: .
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Biedt hem eens aan Mooyman! En dan zelf er de handtekening van Dolf inzetten; aangezien de directeur niet eens wist of zijn exemplaar van Seyss of van Mussert was, zal hij ook de handetekening van Dolf niet als kopie of echt herkennen!

Gewoon 10 eurokes onder zijn prijs gaan zitten! :P

Mattie. :)
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Mattie schreef:Biedt hem eens aan Mooyman! En dan zelf er de handtekening van Dolf inzetten; aangezien de directeur niet eens wist of zijn exemplaar van Seyss of van Mussert was, zal hij ook de handetekening van Dolf niet als kopie of echt herkennen!

Gewoon 10 eurokes onder zijn prijs gaan zitten! :P

Ze hebben hun uniformen ook al omgeruild voor kopien, dus ik betwijfel of ze nog wel originele spullen willen kopen....dus ik denk niet dat hij belangstelling heeft voor een originele ''Mein kampf''. :)
Alhoewel ik, als de directeur nieteens weet wat voor item hij nou eigenlijk in z'n bezit heeft, betwijfel of hij het verschil ziet tussen verschil ziet tussen een reproductie, en origineel exemplaar van ''Mein Kampf''.

Bjorn.
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Dan verkopen we hem gewoon een fotkopie van de kaft van dat boekske; voor een leuk prijsje van een 10.000 euro of zo!
Is die ook content! :shock:

Willem ter Haar
Lid

Bericht door Willem ter Haar »

Afbeelding

Gezond snuiven 8)
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
PPL
Lid

Bericht door PPL »

Dit topic is ooit gestart naar aanleiding van een nieuwsbericht na de geboorte van Catharina Amalia Carmen Beatrix Victoria.
Inmiddels gaat het daar allang niet meer over.

Ondanks de interessante discussies rond Mein Kampf (waar al een ander topic over is) en de lachwekkende sitiuatie rond Belgen die in Nederland voor 200 euro boerenkool en/of voor 800 euro soepgroenten kopen, dragen die (mijns inziens) niets bij aan het originele onderwerp.

Het heeft namenlijk niets meer te maken met een eventuele hereniging van Nederland en Belgie, al zal de goede verstaander reeds toen hebben opgemerkt dat dit topic met een knipoog werd gestart.

Anyway.... slotjûh !

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.