Kwantiteit he

Ja, maar kijk naar de grootte van het Japanse leger.. 5/6 miljoen man dacht ik?.. tegen iets van 50 miljoen russen en net zoveel Chinezen.. dan word het net een Duitsland vs. Rusland en VS en GB. situatie..Dodo schreef:Dat is jouw mening. Ik denk dat je met kwaliteit veel verder komt dan met kwantiteit. Een divisie goed opgeleidde mannen met uitstekende uitrusting kan een heel (weliswaar) slecht bewapend leger aan.. Bij wijze van spreken.
Ja, de VS en GB meetellend, dan word het -ehm- wel echt knap lastig!Mike.H schreef:Ja, maar kijk naar de grootte van het Japanse leger.. 5/6 miljoen man dacht ik?.. tegen iets van 50 miljoen russen en net zoveel Chinezen.. dan word het net een Duitsland vs. Rusland en VS en GB. situatie..Dodo schreef:Dat is jouw mening. Ik denk dat je met kwaliteit veel verder komt dan met kwantiteit. Een divisie goed opgeleidde mannen met uitstekende uitrusting kan een heel (weliswaar) slecht bewapend leger aan.. Bij wijze van spreken.
dat was ook wel te verwachten,Katusha schreef:Nou.. Finland Rusland. Grootvader van me een vriend uit Oek.. Heeft in Winter Oorlog gevochten. En vertelde dat Armeniers en etc gewoon skien kregen en het maar moesten uitzoeken. 1. 2. Heb je Finse landschap gezien. Het is F.. doolhof man. Al die meren. Plus Finnen vochten voor hun land. In doolhof die ze dus kennen. Plus ja.. ze zijn gewoon stoer. Maar als je Finse invallen van Rusland kijkt (n) was het ook een drama.
Plus. Japaners.. Slechte Artellerie. K.t Tanks maar Redelijke Luchtmacht.
Tijdens Russisch Japanse Oorlog presteerde hun Landmacht al dramatisch. Puur door overwiningen op zee hadden ze het gewonnen!
Al met Al al viel Japan toen Rusland binnen. Zouden ze met grond gemaakt worden. Dan zou Rusland het afhandelen met Duitsland en dan Japan afmaken!
Zo denk ik er over!
Katusha schreef:Ik heb het over de noordelijke invallen voor winter oorlog...
http://en.wikipedia.org/wiki/Viena_expedition
http://en.wikipedia.org/wiki/Aunus_expedition
Finse troepen waren beter geleid en getraind dat zeker. Maar ik denk dat de omgeving grootste factor was.
En ja 'zo denk ik er over' was over waarschijnelijke aanval van Japan van Sovjet Unie.
Japanse troepen waren slechter bewapend dan Sovjet Troepen in 1941.
Het lijkt mij wat ver gezocht om een causaal verband te zoeken tussen baseren van de Japanse Grondwet op de Duitse (overigens omdat de positie van de Duitse keizer de Japanse keizer wel aanstond, zie extract uit het rechtsvergelijkend werk van Matthias E. Storme, http://webh01.ua.ac.be/storme/Rechtsvergelijking14.pdf) en een bondgenootschap tussen beiden zoveel jaren later. Het feit dat de Japanners aan geallieerde zijde stonden in WO I spreekt dit tegen.Ellen schreef:voordelen:
Het verbond tussen Japan en Duitsland
Er zijn weliswaar veel verschillen tussen de 2e WO oorlog in het Westen en de oorlog in Azië, maar toch hebben deze oorlogen wel met elkaar te maken. In het Westen was Duitsland het land dat de oorlog was begonnen en in Azië was dit Japan. Op 8 december 1941 werden Japan en Duitsland bondgenoten. Hier waren verschillende redenen voor:
Nadat Japan zich tot 1854 had afgesloten van de rest van de wereld, kwam er in 1889 een grondwet. Deze grondwet was gebaseerd op de Duitse grondwet, Japan dacht dus ongeveer hetzelfde als Duitsland over hoe er geleefd moest worden.
Japan was tegen de meeste westerse landen, omdat het Mantsjoerije na een eerlijk gevecht niet mocht houden en deze landen waren grote concurrenten in de industrie. Duitsland voerde oorlog tegen deze landen, weliswaar om een andere reden, maar Japan en Duitsland hadden wel dezelfde vijanden.
Duitsland probeerde in het Westen veel landen te veroveren en Japan probeerde in Azië de koloniën van deze landen te veroveren.
Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten