Nog een vraagje, die liner, zit die op een of andere manier bevestigd aan de shell, of zit die er gewoon los in?
Peter's US impressie en nieuwe aankopen. Update pag.35!
- SV Kenny
- Lid
Re: Peter's US impressie en nieuwe aankopen. Update pag.25!
Weer een mooie helm.
Nog een vraagje, die liner, zit die op een of andere manier bevestigd aan de shell, of zit die er gewoon los in?
- Kugelblitz
- Moderator

- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 11 keer
Nice Peter! 
Laten we het vooral gezellig houden! 
De liner zit gewoon los in de helm ( zie de laatste foto ), en de rangkentekenen werden met de hand op de helm geschilderd. 
Daar is 'ie weer!
Alwéér een helm erbij!
Dit maal een minte McCord fixbale met een CAPAC liner, het lijkt wel of ik aleen nog M1 helmen verzamel!

Fixbale shell, te zien is dat het nog lekker in de lak zit, de lederen kinband is van het latere wo2 type...

....de achterzijde van de helm, de chinstraps hebben brass hardware van het latewar type.

Eén van de fixed bails...

...maar hier ging het om: de liner! Te zien is dat door de slechte hechting van de lak ( een probleem dat meer voorkwam, en pas later verholpen is ) de liner zowat kaal is. De helm is kennelijk gemarkeerd geweest, wat het inhield is mij nog niet bekend. Wordt uitgezocht.

Zijkant, zoals gezegd is de lak bijna geheel verdwenen...

...de webbing, het is ( uiteraard ) van het wo2 type, met groene hardware. Ook de A-washers zijn van OD gelakt staal, wat duidt op een midwar helmetliner.

En tenslotte de kroonstempel, te zien is het CAPAC logo. Al met al een nette liner én shell!
Enjoy!

Fixbale shell, te zien is dat het nog lekker in de lak zit, de lederen kinband is van het latere wo2 type...

....de achterzijde van de helm, de chinstraps hebben brass hardware van het latewar type.

Eén van de fixed bails...

...maar hier ging het om: de liner! Te zien is dat door de slechte hechting van de lak ( een probleem dat meer voorkwam, en pas later verholpen is ) de liner zowat kaal is. De helm is kennelijk gemarkeerd geweest, wat het inhield is mij nog niet bekend. Wordt uitgezocht.

Zijkant, zoals gezegd is de lak bijna geheel verdwenen...

...de webbing, het is ( uiteraard ) van het wo2 type, met groene hardware. Ook de A-washers zijn van OD gelakt staal, wat duidt op een midwar helmetliner.

En tenslotte de kroonstempel, te zien is het CAPAC logo. Al met al een nette liner én shell!
Enjoy!
Daar is 'ie weer!
- dutchhelmets
- Lid
hallo Peter,
een nette helm!!!! lijkt erop dat de letters MP rechts naast(voor de kijkers links naast) de ventilatiegat is geschilderd.
groet,
een nette helm!!!! lijkt erop dat de letters MP rechts naast(voor de kijkers links naast) de ventilatiegat is geschilderd.
groet,
i'd rather die scared to death than die bored to death
Dank je, ik dacht ook dat er MP staat, maar wat staat er rechts van het insignia-eyelet? PM, wellicht? Ik vermoed dat het gebruikt is tijdens bezettingstaken in Frankrijk, Military Police-Police Militaire. Het blijft een vermoeden... Misschien dat Johan er uitsluitsel over kan geven?
Daar is 'ie weer!
Prachtige helm! 
Het ging je om de liner?
Als je de pot ooit weg doet, stuur je maar een PM
Het ging je om de liner?
Als je de pot ooit weg doet, stuur je maar een PM
Het spijt me je te moeten teleurstellen, maar de pot houd ik gewoon bij de liner. Het is een mooi setje. 
Daar is 'ie weer!
- Maj.Cain
- Lid
Goed bezig die Peter 
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
http://www.156PARA.com
Coming up: wederom een M1 helm ( it's getting boring, I know...
)! Dit maal een vroege M1 fixbale met dito Hawley liner ( jawel: die van karton! ) Maar om er wat variatie in te brengen komen er ook andere dingetjes aan zoals een 2nd pattern Mackinaw coat en een ID'd Class A uniform. Foto's volgen! 
Daar is 'ie weer!
Eindelijke een hawley Peter?
Netjes.
Netjes.
Mvg/Best regards, Sipke
- de korte golf
- Lid
ziet er goed uit, man.

I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Eindelijk een Hawley!
Zodra ik het binnen heb zal ik er foto's van plaatsen! Ik ben er zeer gelukkig mee, de verkoper heeft het vandaag op de post gedaan,ik verwacht het over ongeveer een week. 
Daar is 'ie weer!
De Hawley is binnen, maar niet alleen een Hawley!
We trappen af met:

Een compleet uniform van de Anti Aircraft Command, het bestaat uit 2 broeken, een shirt, de jas en de garrisoncap...

...de achterzijde van de jas. Te zien zijn de koppelriemhaken voor de garrisonbelt. De jas is 1940 gedateerd.

Het uniform, even anders neergelegd.

Op deze foto aanwinst nummer 2: een second pattern Mackinaw coat. Het verschil met de 1st patt.is dat deze vervaardigd is van poplin ipv canvas en de kraag niet bedekt is met deken..

Het is ID'd, de naam is te lezen in de binnenzijde van de flap van de jaszak. Het is een officier, te zien aan de O prefix voor het ASN.
Natuurlijk kan een helm niet ontbreken aan het lijstje, en de felbegeerde M1 fixbale met 1st patt.Hawley heb ik dan ook eindelijk aan m,n collectie toegevoegd!

De set behoren origineel bij elkaar, wat te zien is aan de gelijke mate van veroudering....

De shell met liner. Te zien is de vroege rayon webbing van de liner, waarvan de fixed kinband ontbreekt ( helaas ). Ook ontbreekt er een stukje van de rim bij het vizier, verder is het in een erg nette staat. De fixbale shell is een McCord met vroege cast brass hardware, precies zoals het hoort!
Enjoy!

Een compleet uniform van de Anti Aircraft Command, het bestaat uit 2 broeken, een shirt, de jas en de garrisoncap...

...de achterzijde van de jas. Te zien zijn de koppelriemhaken voor de garrisonbelt. De jas is 1940 gedateerd.

Het uniform, even anders neergelegd.

Op deze foto aanwinst nummer 2: een second pattern Mackinaw coat. Het verschil met de 1st patt.is dat deze vervaardigd is van poplin ipv canvas en de kraag niet bedekt is met deken..

Het is ID'd, de naam is te lezen in de binnenzijde van de flap van de jaszak. Het is een officier, te zien aan de O prefix voor het ASN.
Natuurlijk kan een helm niet ontbreken aan het lijstje, en de felbegeerde M1 fixbale met 1st patt.Hawley heb ik dan ook eindelijk aan m,n collectie toegevoegd!

De set behoren origineel bij elkaar, wat te zien is aan de gelijke mate van veroudering....

De shell met liner. Te zien is de vroege rayon webbing van de liner, waarvan de fixed kinband ontbreekt ( helaas ). Ook ontbreekt er een stukje van de rim bij het vizier, verder is het in een erg nette staat. De fixbale shell is een McCord met vroege cast brass hardware, precies zoals het hoort!
Enjoy!
Daar is 'ie weer!