@customs; zoals besproken over P/M heb ik C. Weide aangeschreven. Zijn onderzoek bestaande uit gesprekken met familie, bezoek van de fabriek en onderzoek van de catalogussen heeft geen antwoord op de issue gegeven. Zie onderstaand:
"De informatie betr. de Pagani-lampen is deels afkomstig uit catalogi en deels uit gesprekken met een lid van de familie Pagani tijdens een bezoek aan de fabriek in Milaan. Het model Vigila komt niet voor in de catalogus 1937 maar wel in de catalogus 1948. Vermoedelijk zijn er in de oorlogsjaren geen catalogi uitgekomen. Daar het mij niet bekend is of de Vigila in WO2 al bestond en gebruikt is, is dit model in mijn boek gedateerd met: 1940er jaren"
@Viper 4; bedankt voor je inzet, maar je beantwoord waarschijnlijk niet onze vraag, daar je 2 totaal andere teksten presenteerd als reactie van Velamp.
Allereerst:
Fratelli Pagani.. nu is het VELAMP, merk Giussani Technieken spa die zal zorgen voor de verdeling ervan sinds 2001.
Zaklampen gebruikt in de militaire en Italiaans Spoorwegen Italiaanse - werden ook uitgevoerd in Duitsland - Fratelli Pagani heeft de productie van lampen na de oorlog studeerde voor het veld en civiel en militair in het buitenland uitgevoerde
GIUSSANI TECHNIQUES spa
Raf Bonavitacola
General Manager
Internet -
http://www.velamp.it/
En vervolgens:
Modelli torce - Vigila - Zenit - Iride - prodotti dal 1940 fin dopo il 1948
Fratelli Pagani dal 1940 fino al 1990 ha fornito torce all'esercito italiano esportando anche all'estero tra cui anche la Germania -
i due cataloghi del 1980 e del 1990 sono produzioni di torce Militari
Dit komt totaal niet overeen. Is de eerste tekst (daar deze een onderschrift heeft van de General Manager) de originele tekst en de tweede een persoonlijke verduidelijking?
Veltro