Vooroorlogse fiets
- Mooyman
- Lid
Vooroorlogse fiets
Ik zoek eigenlijk een vooroorlogse fiets Nederlandse of Duitse burger fiets.
Heeft iemand misschien een idee waar ik een dergelijke fiets kan vinden daar het me leuk lijkt een display te maken met een dergelijke fiets waar ik dan wat uitrusting en dergelijke aan hang en hem bij een pop zet.
Bij voorbaat dank.
Heeft iemand misschien een idee waar ik een dergelijke fiets kan vinden daar het me leuk lijkt een display te maken met een dergelijke fiets waar ik dan wat uitrusting en dergelijke aan hang en hem bij een pop zet.
Bij voorbaat dank.
Collector of uniforms of the enemy
- Michael
- Lid
- Mooyman
- Lid
Bedankt voor je reactie Michael, maar als het zo makkelijk was zou ik hier geen "oproep" hoeven te plaatsenMichael schreef:Ik zou zeggen op een vlooienmarkt, of ergens waar ze oud eizer naartoe brengen. In Nederlanders fietsen zo veel dus daar zulde die wel makkelijk vinden. Ooit in het museum van Diekirch geweest? Daar staat een fiets met twee Panserfausten aan bevestigddaar gevonden.
Groeten Michael

Nee nooit in Dikirch geweest, maar ken de display daar een vriend van me er net zo een had staat, het is ook mijn bedoeling een dergelijke display te maken

Iemand misschien info omtrent het vinden van een dergelijke fiets?, of misschien een site waar dergelijke modellen te zien zijn zodat ik weet waar ik op moet letten om een vooroorlogse fiets te herkennen.
- barry
- Lid
Vandaag liep ik een "oorlogse" fiets tegen het lijf, productie 1940. De eigenaar wilde hem helaas niet kwijt, maar via hem heb ik wel een adresje gekregen waar ik eventueel weleens kan informeren. Reken er echter op dat het niet goedkoop zal zijn. Interesse?
By the way, kenmerk bij veel oude fietsen is dat in de achternaaf het bouwjaar staat ingegraveerd.
[edit] Als referentie wil ik eventueel wel een foto maken [/edit]
By the way, kenmerk bij veel oude fietsen is dat in de achternaaf het bouwjaar staat ingegraveerd.
-F.U.B.A.R-
- Miesjel
- Lid
Ik weet niet veel meer van fietsen dan hoe je erop moet rijden, dus kan iemand mij vertellen wat een achternaaf is?barry schreef:By the way, kenmerk bij veel oude fietsen is dat in de achternaaf het bouwjaar staat ingegraveerd.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
- Nico Roelofs
- Lid
- Miesjel
- Lid
Wat is niet goedkoop in dit geval dan ongeveer?barry schreef:Reken er echter op dat het niet goedkoop zal zijn. Interesse?
Bedankt.Nico Roelofs schreef:De achternaaf is de as die er voor zorgt dat je achterwiel kan draaien waar al je spaken aanvast zitten.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
- Miesjel
- Lid
- Devilmorfose
- Lid
- barry
- Lid
- Mooyman
- Lid
Natuurlijk ben ik geïnteresseerd in een dergelijke fiets en snap ook dat het "wat" gaat kosten.barry schreef:Vandaag liep ik een "oorlogse" fiets tegen het lijf, productie 1940. De eigenaar wilde hem helaas niet kwijt, maar via hem heb ik wel een adresje gekregen waar ik eventueel weleens kan informeren. Reken er echter op dat het niet goedkoop zal zijn. Interesse?
Alleen is het natuurlijk wel zo dat er ook een grens voor mij aan zit daar ik geen honderden euro's voor een dergelijke fiets betaal.
- barry
- Lid
Oke, ik zal morgen ter referentie in ieder geval een paar foto's maken. In de loop van de week zal ik dan contact opnemen met het adres dat aan mij is doorgegeven. Eventueel wil ik je de contactgegevens ook wel PM'en, dan kan je zelf contact met hem opnemen.
En dan de prijs, de meeste fietsen zijn totaal gerestaureerd, en hier gaat heel wat geld in zitten, vandaar de vaak hoge prijs.
En dan de prijs, de meeste fietsen zijn totaal gerestaureerd, en hier gaat heel wat geld in zitten, vandaar de vaak hoge prijs.
-F.U.B.A.R-
- barry
- Lid
Zoals beloofd hierbij wat foto's van een "oorlogse" fiets in ongerestaureerde staat. Ik denk dat dit voor jou het meest ideaal zou zijn omdat de kosten hierdoor heel wat lager uitvallen. Kenmerkend zijn de brede spatborden, aangesoldeerde achterlicht en de originele bakelieten handvatten.

Jaja, het is een echte Eysink!

Let altijd op het merkteken in de achternaaf, deze naafhuls komt zelfs uit een jubileum productiebatch!

Jaja, het is een echte Eysink!

Let altijd op het merkteken in de achternaaf, deze naafhuls komt zelfs uit een jubileum productiebatch!

-F.U.B.A.R-