Jurrie
Moderator: Jurrie
Ik ben een beginnende modelbouwer (en in het bezit van een airbrusch)Jurrie schreef:vincent schreef:
Stap 2: Ga er met een wash overheen (meng olieverf(bruine kleur, 5%) met 95% wasbenzine) Hierdoor krijg je een verouderingseffect. Het bruine kleurtje komt lichtelijk tussen alle hoekjes en gaatjes en het tast de basiscamo-laag een beetje aan, waardoor je niet meer 1 egale kleur hebt.
Dat zal ik eens even haarfijn uitleggen:DWaner schreef:Jurrie schreef:Ik ben een beginnende modelbouwer (en in het bezit van een airbrusch)vincent schreef:
Stap 2: Ga er met een wash overheen (meng olieverf(bruine kleur, 5%) met 95% wasbenzine) Hierdoor krijg je een verouderingseffect. Het bruine kleurtje komt lichtelijk tussen alle hoekjes en gaatjes en het tast de basiscamo-laag een beetje aan, waardoor je niet meer 1 egale kleur hebt.
Stap twee snap ik nog niet zo goed. Wat bedoel je met wash, is dit de mengsel van wasbenzine en verf? En hoe kan je deze mengsel aan brengen gewoon met een verfkwasje, stuk keuken papier of met de airbrusch? En moet je het er dan weer van afvegen?
ok, bedanktJurrie schreef:Waner schreef:Dat zal ik eens even haarfijn uitleggen:DJurrie schreef: Ik ben een beginnende modelbouwer (en in het bezit van een airbrusch)
Stap twee snap ik nog niet zo goed. Wat bedoel je met wash, is dit de mengsel van wasbenzine en verf? En hoe kan je deze mengsel aan brengen gewoon met een verfkwasje, stuk keuken papier of met de airbrusch? En moet je het er dan weer van afvegen?
Wash:
Met een wash breng je diepte aan in het model. Je zorgt er dus voor dat in alle kiertjes en dergelijke wat "vuil" komt zodat hij gebruikt lijkt.
Hoe doen we dit? Men neme;) 95% wasbenzine(of terpetine, maar wasbenzine is beter) en 5% verf(liefst olieverf, en dan een bruine kleur).
Die 2 doe je in een potje/dingetje. Je brengt dit spul aan met een kwast en je begint vanaf het hoogste punt van je model(het glijdt nogal makkelijk naar beneden)..
Je kan het spul een beetje afvegen, maar alleen als het wat te dik geworden is, maar in principe hoeft dit niet.
Probeer het maar eens, als je het zo ziet staan, denk je dat het fout gaat, maar als je eenmaal de wash erop hebt zitten ziet het er een stuk beter uit(maar je moet soms wel 3-6 x de wash herhalen voor het gewenste effect)
Jurrie
Dat zijn zeker best grote tanks, want als schaal 1:35 al bijna 20 a 25 cm is dit zeker wel 40 tot 50 cm groot.Jurrie schreef:Succes ermee
Jurrie
PS: Hoop binnenkort even wat foto's van mn progressie met mn 1:16 King Tiger te posten
Aha, ik heb gisteren ook nog ff een ISU 122 (ook schaal 1:72) bij gekocht en wil een scene maken in de sneeuw (ja ik verlang weer eens na een witte winterJurrie schreef:@Waner:
as een van mn eerste dio's. Er zit gelukkig sneeuw op zodat het nog wat lijkt haha. Ik heb gewoon wat kersneeuw spray gebruikt die je kan kopen bij Hema/Gamma/Intratuin en dergelijke rond kerst. Dat bossie is gewoon van de treinbaan..van dat mooie spul:)
Jurrie
Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 1 gast